New Life cik misi

♥ Assalamualaikum ♥ ^_^ see you again *_^



Wehh!! lama gilaaaa aku tak jenguk kau Mr.Blog. beb sorry tau, masa tak mengizinkan and aku tak ada rasa kerajinan nak update. Sorry again beb. ihikkss ^_^. Tapi aku ade hadiah untuk kau.
Haaa apa dia? nak pujuk la tu.

Ofcourse aku nak pujuk ko dengan mengupdate blog ^_^. banyak story kot nak update, but yang ingat je la aku story ok?? ;)




************************************************

Alhamdulillah, finally i'm a Registered Nurse. Bersyukur sangat pada maha kuasa sebab bagi aku kejayaan. Walaupun banyak dugaan dan liku-liku kehidupan yang sukar aku lalui, tapi dengan adanya ALLAH, aku dapat harungi segala dugaan. *sebak* *_*


Sekejap je dah nak setahun begelar sebagai jururawat berdaftar. Kadang macam sentap la kan, bila kawan yang tanya "ohh baru abis study ke?" yang aku pun excited jawab "ya", dengan senyuman paling manis aku bagi kat dia, :)
then dia tanya lagi. "ohh ambik course apa?"
Aku pun jawab la lagi "jadi nurse je yang mampu" then respon dia "Ko nurse?" 'atas bawah dia tengok aku'
Yang haku pon pelik la, kau ni dah kenapa -dalam hati je la cakap camtu-

then dia kata "bukan kau dulu kelas ..........."
aku tanya balik," kelas apa?"
Dia kata " ngee tak de ape lah, ok la weh aku nak balik dulu"

Aku tak sempat nak cakap dia dah blaa dulu. Ye la weyhh aku tahu laa dulu aku ni kelas bawah je, SPM pon cukup2 makan. Tak macam kau, kelas tahap kelas orang pandai2 je. Then ko pandang rendah kat aku.

Now aku malas laa nak kisah bila orang kata macam tu. Sebab sahabat aku kata "TANIAH!! finally you are one of NURSES in MALAYSIA.Penat lelah kau semua dah terbalas, lepas ni aku sakit, senang nak jumpa ko." ihik bergurau pulak dia. ^_^

Aku tak mampu kata apa2 sebab Sahabat-sahabat yang nampak aku gagal, jatuh tersungkur then dia bagi semangat, then aku usaha untuk naik balik, its so hard yang aku buat and ofcourse aku appreciate pada diri aku. Sahabat yang ramai bagi support aku, thanks korang. LOVE YOU ALL so much. 
Yang ingat kan aku, supaya tak lupa diri, maintainkan humble, jaga patient's elok2. thanks korang.
and ofcourse my family yang tak pernah jatuhkan aku dan terus menerus support aku. Kekuatan aku hanya ALLAH,doa, family and sahabat :')

Untuk kawan yang pandang rendah kat aku. Semoga bahagia dengan kehidupan kau -kita kalau marah kene doa yang baik  :) hahahaha-


Now nak belanja gamba la kan, boring baca ko punya blog je. hoho











Yang membuat aku lagi terasa sebak and sedih bila bergambar dengan family but arwah ibu tak dapat nak tengok kejayaan yang capai sekarang. YaAllah sesungguhnya kau tempat kan arwah ibu dikalangan orang yang beriman. Jangan sedikit pon kau seksa ibu ku, aku mohon sangat. :'(. Doa untuk ibu tak pernah lekang dari mulut. -Al-Fatihah-

ok semua boleh lap air mata, termasuk aku. Kita boleh sambung story lagi lepas cerita convocation.
:')

Ok lepas dah abis study, mesti la busy cari kerja, yang aku 2 minggu sebelum abis exam aku pergi cari kerja dah haha, excited kau jemahh ^_^ 
Alhamdulillah Allah permudahkan. Pagi 16.6.2015untuk jawab exam Lembaga Jururawat Malaysia, nervous gilaaaa kot. Time dalam otak aku masa tu, macam ABC, macam-macam fikir. Bila habis tu, lega!!!!!!!!!!!!!
 but still berfikir, macam mana laa result nanti, tadi aku boleh buat or tak, but just ignore.Then  aku pack barang and balik selangor. Dari kelantan pukul berapa pun tak ingat dah, tapi aku sampai selangor 1 pagi dan esoknya 17.6.2015 aku start kerja. 
Memang tak ada rest lepas study. Letih, memang laa tapi tak kesah sebab Allah dah bagi rezeki jangan ditolak. kan?? :D


After dapat result LJM, and selesai convocation, ALLAH bagi lagi hadiah, bila mana
Institut Jantung Negara Call untuk tawarkan aku bekerja. Thanks sister yang interview i :D

and now !!!!
I'M a Registered Nurse at Coronary Care Unit (critical care nurse) in National Heart Institute. 






Alhamdulillah, thanks Allah, semoga kerja aku, pengorbanan aku untuk masyarakat mendapat ganjaran dari mu :)

Now bila dah kerja mula la nak trowback kenangan di kolej. Rindu weyhh. Ni pon cerita part sedih bila teringat sahabat perjuangan di kolej. Saja upload gamba yang penuh dengan makna. 


My nurses too :)


My instructor aerobic team.



Majlis Perwakilan Pelajar 






Lovely family in nursing course

ok tu saja entry kali ni. kalau update panjang-panjang pun bosan. hahaha


Thank you for reading. See you another entry  :)











No comments: