O.K or K.O??? Part 1

♥ Assalamualaikum ♥ ^_^ see you again *_^



Sekian lama sering menyepi sehingga seperti bertahun-tahun tak update blog, macam nak delete dah blog ni. oh maii ohh maii Habis la semua kenangan dan diari di blog ni ye?  Ok kita fikirkan lagi nanti.

Sebenarnya makin naik last semester ni patut makin tak busy, cuma mengadap assigment and memerlukan ulangkaji subjek dari sem 1 sampai laaaaaaaa sem 6, maklum la last sem ni subjek ada 3 je, sebab tak nak bagi stress dah katanya cuma banyakkan ulangkaji, peperiksaan yang menentukan jadi nurse U29 is LJM Lembaga Jururawat Malaysia bukan senang woooo. Tapi kalau cik hakak rajin study senang la jadinya kan ;).

Bila tengok gamba kat bawah, dengan meja study aku serabut,penuh dengan buku sebab nak buat assigment punya pasal,then dengan time table full. Sampai nak balas mesej orang tak sempat, tapi tak sempat tak de la rasa malu sangat bila nak dibandingkan mesej orang sampai typo such as eja tak betul, mesej tu tak cukup huruf sampai org tak faham then aku terpaksa taip balik. Tu kan dah buang kredit kalau mesej. Kalau whatsapp plak nak taip lagi pepanjang, kan dah buang masa namanya tuh.. Kadang pelik, menjadi tak sempat nak balas bila phone sunyi tak ada plak yang nak mesej, tapi bila aku busy, time tu la berderet-deret masuk mesej, so macam mana??? -_-

haiyaaaa... bukan time table kelas okey tapi keseluruhan aktiviti,masa,tempat, perkara, masa semua kena ada untuk aku tidak terlupa apa benda yang aku kena attend and buat. Kalau tengok time table aku, wokeyyyyyyy  korang akan feeling feeling tak nak tengok lagi dah "buku memori" aku sebab full, aku panggil buku memori sebab dia rajin ingat kan aku haha. Even phone pon ada tapi seronok lagi buku sebab ala ala Dato' yang busy giwtew "hakak kuat verangan memang mcm ni" and rasanya bila aku suruh korang ganti tempat aku pun, korang tak nak kot, ye la, mana nak study, mana nak attend meeting, mana nak attend programme, mana nak attend utk volunteer. Seriously, kadang otak jadi TING TONG then kadang O.K kadang K.O. Haaaaaaaaa tu lah jadi tittle tajuk tu. Bedal je la tajuk apa pun. 


one month dah banyak ni, bulan lain apa cita??




Sampai tido degan buku bukan kah perkara biasa?? huk huk ok kita sama.

Dalam entry ni akan menjadi panjang sebab aku nak share sepanjang dari bulan 11 sampai la bulan 12 ok, over tak? korang rasa nak baca tak? tak nak? tak nak boleh tekan pangkah kat sebelah kanan atas hunjung tu o.k?

Alhamdulillah aku diberi peluang menjadi ahli sukarelawan untuk program Jejak Tahfiz di KELANTAN, bersama dengan NGO iaitu Persatuan Kebajikan Tahfiz Kelantan (PEKETAK), walaupun aku tak la menjadi dermawan sebab aku hanya lah student yang tak mempunyai kewangan yang kuku "bukan tak de duit wokey,cuma tak kukuh" sebab masih belajar kan, atleast aku tolong dermawan yang memerlukan bantuan orang untuk membantu tahfiz yang tidak berkemampuan. Ini baru la betul Malaysia,bantu orang yang betul-betul memerlukan bukan bantu and sponsor orang yang dah cukup harta benda.. uppssss!!! ada yang terasa kah?? 

Ok rest kan otak kejap bersama picture then to be continue for reading.






tau kak mek lagi putih gebu yang asli even tanpa make up :)


Masjid Beijing,Kelantan 
*konon nak mention yang aku kat china but sebenanya tak pon 






Cik misi and Cik dietitian memberi health education dengan student tahfiz
then buat la pemeriksaan sikit :) FOC tau free of charge


shooting Jejak tahfiz








Seriously kalau korang pegi ke tempat yang indah ini sangat sedih, ye la tempat orang hafal Ayat suci Al-Quran kot better memang kena banyak dermawan membantu. Walaupun dorang tak cukup facilities tapi aman je duduk sini. Walaupun masa tido kepala tidak berbantal dan tilam then Al-quran hampir lusuh tapi dorang still diberi kekuatan untuk terus menghayati dan hafal al-Quran. Disudut hati kecil ini jelous dan rendah diri sangat pada Allah, seolah-olah macam aku yang tiada punya apa-apa. 'Ayat macam touching kan? but kalau korang pergi lagi korang touching'.

2 day's 1 night hari bermakna bagi aku untuk selalu bersyukur sebab Allah banyak bagi aku macam-macam anugerah, tapi itu pun aku still lagi mengeluh sebab tak cukup macam-macam. Haloo patutnya aku dicampak yang tempat macam ni biar aku bukak mata and reti syukur sikit. 
Yang best nya memang dapat belajar macam-macam. Yes how you want to be volunteer person. Halooo haloo haooo aku ingat senang je der. Ok sape pikir senang kita geng. Seriously benda ni sangat sangat sangt sangat mencabar wokeyyy.. Korang nak buat program ni kena ade orang yang banyak pengalaman, bukan setakat nak buat then mintak sana sini then habis macam tu saja, ohh memang salah la jawabnya.

So yang terlibat memang ramai antara salah satunya Artis volunteer iaitu mek klate  menjadi pengacara rancangan ni. Kak mek yang daripada DJ radio salam patai timur, turut bagi sokongan and menjadi pengacara volunteer yang free, lepas tu ada gak artis lama yang mengendalikan rakaman untuk ditayangkan bagi program JEJAK TAHFIZ episod 1, aku pun tak sure bila ditayangkan hoho maap!!.

Ahli Lipan Bara ----> ok ahli lipan bara ni adalah pemandu tapi mereka dikenali sebagai pilot2 yang membawa kami naik kenderaan 4X4 ke 6 pusat tahfiz yang betul2 memerlukan bantuan orang ramai, so kira konvoi la ni then ada 21 buah knderaan yang terlibat. Seronok la polis jaga jalan kiri kanan, konon nak verangan macam menteri la ceghitanyer. hoho. tak caya? nak tengok nih



Seterusnya yang terlibat jugak, ofcourse PEKETAK lah kan. Lagi Doktor2 perubatan, volunteer Pilot kapal terbang then pelajar dari kolej aku sendiri yuhuuu, and last mesti lah ada tahfiz2 yang dibantu. ohhhhhh tak lupa to Adrian and Robert, turut terlibat wokey. Ramai jugak penajasalah satunya iaitu dari tutti frutti,

Heyyy i still remember your name tau, because i interview you about culture in malaysia hik hik, Dorang sangat sporting bila aku ajak selfie,sampai terpaksa bergamba 2 kali gara-gara mereka terlalu tinggi dan aku terlalu tak cukup inci, then aku cakap dengan dorang, 'sorry, i'm so small' and dorang boleh gelak2 sambil berkata " hihihi its ok



Continue..................................


   

No comments: