Practical!

♥ Assalamualaikum ♥
^_^ see you again *_^

uhuk uhuk uhuks. Aish! bersawang nya blog ni? Tolong mengaku blog siapa yang bersawang ni?

Ahaks siapa lagi kalau bukan blog aku. Ahaha. Aku rasa kalau ada award blog siapa yang paling bersawang, mesti blog aku jadi pemenangnya *sedar diri. 

Oh! Abaikan saja sawang-sawang itu, now focus aku nak story, ihiks *gelak gedikz.

Seriously, aku lama gila tak update blog. Sometime aku rasa nak update but bila jari jemari and hotak aku ni, malas nak bekerjasama.,mereka tiada team work *k tetiba. So bila dua-dua tak nak team work, memang bersawang la aku punya blog. Dulu rajin sebab tak busy with assigment, study or sewaktu dengannya. Now Busy pactical dekat hospital, i'm so tired ok? course half medic mencabar aku punya hotak yang sometime malas nak fikir. hahahaha teruk bebenor and bajet budak medic la kan macam FATIN LIYANA ;). Akak FATIN LIYANA rajin, sebab tu dia boleh ambik medic and get the best result, yang malas macam aku ni? half medic pun dah nak pengsan. :P, and you know what, syllabus aku and akak FATIN LIYANA lebih kurang sama, study function medicine, how to prevent case yang tak sepatutnya but doctor mesti la lagi mendalam yang aku ni separuh jer, dah kata pun half medic lol ;P hahaha










So how my practical? Oh! so awesome k. I'm practical at Hospital Gua Musang, Kelantan. Even nama hospital tu ada musang but dia punya hospital high class ok, and my friend bila tanya

friend: 'ko dpt practical kat mana?'
me: 'dekat hospital gua musang
Friend: Wah! untung ar ko
me: Eh! asal pulak, sama je kot, hospital juga, bukan tempat shopping
Friend: I mean, you so lucky dpt jumpa musang. hahahahahahahahaahhahahahahaha
me: ihiks (gelak sindir, macam la kelakar sangat lol)

Dia punya gelak kan aku macam aku practical tu dalam zoo jer lol!
but i'm just ignore it. Practical kali ni, best la jugak sebab belajar benda baru, such as, dressing (cuci luka pesakit tapi bukan dressing baju lol) suction (sedut kahak pesakit menggunakan alat sedutan kahak) Blood tranfusion (alirkan darah pesakit yg tak ckup darah or causes the diagnosis). Study all diseases lung,heart,kidney and so on la. Sebab banyak sangat yg aku belajar *banyak la sangat ahaks :D

Then bila cuti jumaat sabtu (in kelantan holiday dia jumaat sabtu) after subuh, pergi la jogging, jalan-jalan kat tasik so mesti la seronok dapat rest kan badan setelah penat bekerja.







*cantik ciptaan ALLAH kan? :)


*muka aku dah macam hape la~ cube gelak sikit :D

*macam gemukz pendek je aku kan? :( 

See hospital dia, Dekat dengan gua *actually aku tak tau sangat tu gua or gunung, ahahaha. Memang sejuk sebab bila pagi-pagi nak masuk hospital kabus memang tebal then sejuk. Pagi-pagi i'm get fresh air, senang sikit otak nak fikir hohoho.





2 week i posting, macam-macam dugaan yang aku dapat,but know, semua ni ade hikmah right? just pray for me, do the best for final exam cause after 2 week i practical, i dah final exam. :O 
Bila dengar FINAL EXAM COMING rasa nak lari balik rumah :/ but i try the best for my parents

Thanks for reading, see you next entry :)


No comments: