Part 2: Terima tawaran or tak?

♥ Assalamualaikum ♥
^_^ see you again *_^

hai hai to be continue cerita new life as student nursing :) sape yg belum terjah kat entry tu make sure terjah dulu, wokeyy..?? kalau tak terjah tak nok kawan.. *ayat gedik mula keluar. :P

back to title.,ok camne eak aku boleh dapat tawaran ni.?? O.o wuuuu muka yang pelik mula kelihatan hua hua hua,,.. Actually ramai yang tanya kot :),..macam mana aku tetiba boleh sesat kat kelantan., kenapa asik update status kat kelantan, pergi melancong ke?? huk huk huk banyak nya nak jawab soalan.. hehehe Pape pon don't worry, now i nak jawab and nak bagi tau kenapa aku sesat kat kelantan. Hehehe

meh duk dekat sikit 0.0..ha! yang kat hujung sana tu... Ye!! awok yat dekat hujung meh baca dengan orang yang sudi buka blog saya :)... *perasaan teruja mula keluar.. hohoho.


Actually aku apply untuk nursing ni saje saje jerrr sebab time kat klinik yang aku kerja dulu, ada staff yang nak apply belajar, so why not aku menyebok.. hahaha teruk mokcik ni ;P . Then ada la adik ni dia nak apply nursing at KPTM(kolej poly-tech mara) so aku tengok macam best..so why not try apply kan.. Time tu tak baca apa-apa pun..sebab just memain nak apply kan.. hehehe. After apply semalam and keesokkan harinya aku dapat panggilan berbunyi

' hello, ni fatin shahira bt.................................. ke?'

aku pun macam pelik jerr kenapa orang ni cakap macam formal sangat,.. ok! abaikan benda tu.. hohoho. then aku jawab je lerr

' ye, saya! '

Sepatah dia tanya, sepatah aku jawab. -..-!

' saya EN..........(tetiba aku tak ingat la nama orang yang call aku tu) , semalam adik ada isi borang KPTM kan? taniah ye sebab adik berjaya sambung pengajian di blaaaa bllaaaaa.'

aku masih blurrr( time tu tetiba otak aku blank mybe sebab terkezuutttt)

'saya dapat tawaran belajar kat kptm ker? kos ape yang saya dpat yer encik? then kat mana?'(akibat orang main apply then tak baca then kurang pengetahuan ishh3)

Kalau ingat kembali, rasa macam lawak sebab aku tanya benda yang aku sendiri tau. Mesti yang call aku tu bengang sebab aku tanya benda yang aku mintak..hahaha teruk betul mokcik ni hihihi. Tu la tak baca lagi, main apply jer.. :/

'adik dapat kos diploma in nursing at kota bharu, KELANTAN'

mata aku mula terbeliak O..O

'kat kelantan encik ??'

perhhhh!! gilaaa aku kena duk jauh and merantau :( arghhhh!! realiti ke ni??

'ye dik kat kptm kelantan jer ada kos nursing'


then macam2 encik tu interview aku and bincang bla bla blaaaaa. First time orang interview aku dalam tepon.. hik hok :D

Dah abis call tu aku fikir negative. Entah kenapa time tu otak aku pikir macam tu, O.0 (tak bole jadi contoh betul mokcik ni)



Dah laaa encik tu call aku time aku kerja, nasib baik tak ada patient. :/
After letak tepon aku nangis,,huarghhhhh!!! :'( asik nangis jer aku. Dah la nak pegi tu dalam masa 2 minggu... What??!!!!!!!! 2week jerr... O..0 macam2 aku nak prepare. And lagi satu macam mana nak cakap kat dokter yang aku nak kena berhenti setelah satu tahun lebih aku bekerja kat klinik tu. Migrain and tension mula datang kat aku.. waduh!!! mau ngapain sekarang ni?? (otak blurrr) -..-!


Hati memang rasa gembira sebab dapt continue study tapi, tu la fkiran -ve kat otak, macam benda yang tak sepatutnya aku fikir pun, aku fikirkan.. acano?? ishh!

Then call daddy nak wat cane terima or tak? Daddy kate sambung je la, nursing tu and under mara. Hurmmm aku mula muhasabah kan diri sendiri. Kalau dah daddy kate macam tu aku on je la kan?

Next, orang kedua aku call is my buah hati la kan... hehehe. Ermm time call dia tetiba aku nangis, Yang dia pun pelik 'ape hal minah ni nangis?', kesedihan aku mula reda. Aku teruskan berbicara dengan dia *cehh!! ayat baik punya la kan? hahaha
Slow2 aku cakap dengan dia, '

aku: sebenonya nak bagi tau nih, yang saya dapat smbung blaja hmmm

si dia: ha kat mana? and bila nak kena pegi?

aku: kat hujung malaysia (hujung la sangat kan? hahaha)

si dia: hujung malysia? eh! cakap lerr betul2 (dia mula la nak jadi blurrr kan?) ;P

aku: kat kota bharu klate lerrr

si dia: what??!!! serius kerr? hahahahahahahahahaahahahahahahahaha (aku tak tau apa motif dia gelak lama sangat)

aku: udah2 la tu gelak, orang tengah sedih ni

si sia: ok2 sory2. Eh! awak bagus la, dekat la kita.

aku: Dekat pebendanya, shah alam and kelanta jauh kan?(ayat gengster aku mula keluar hoho)

si dia: Hey UITM machang, kelantan and kota bharu tak jauh sangat la.

aku: (macam mana aku boleh lupa yang dia study kat kelantan jugak?) ehh!!! ha'ah la..tapi nanti jauh dengan family :( (time tu la air mata aku nak banjir kat muka aku lagi)

Si dia: then dia pjuk aku blaaa blaaa blaaa...


*thanks kat awak sebab selalu bagi semangat kat saya, Lepas Allah jodohkan kita jumpa di kelas yang sama now Allah jodohkan kita belajar di negeri yang sama, Semoga Allah panjangkan jodoh kita juga :) aminnn

see kami dapat belajar di negeri yang sama even tempat dia ngan aku jauh sikit tapi ALLAH tetap kan kami belajar negeri yang sama :)

so itu la al-kisah aku terima tawaran. Macam mana aku dengan suasana study baru..nanti kita sambung wokey..... :))

No comments: